Rumrejsende designikoner solgt på auktion for 40.000 kr.

Den 2. september 2015 blev Danmarks første astronaut, Andreas Mogensen, sendt ud i rummet. Med sig havde han to danske designikoner sponsoreret af Imerco. De to designikoner er nu blevet solgt på auktion. Kay Bojesens Fanebærer og Roligan Hoptimisten indbragte tilsammen 40.000 kr., som ubeskåret går til velgørende formål.

Stor interesse for auktionen

Da auktionen på Kay Bojesens Fanebærer sluttede mandag den 7. november kl. 20 lød det sidste bud på 18.000 kr. Roligan Hoptimisten blev solgt 15. minutter senere til 22.000 kr.

Der har været stor interesse for auktionen på de to rumrejsende designikoner. Begge auktioner måtte forlænges et par minutter, da der stadig kom bud inden for det sidste minut.

Hos Imerco har man fulgt auktionen med spænding.

”Vi har med glæde fulgt med i auktionen og håbet på, at det samlede hammerslag ville blive så højt som muligt. At de to designikoner til sammen blev solgt for 40.000 kr. overgår vores håb og forventninger. Vores plan med dette sponsorat har hele tiden været at give pengene fra auktionen til velgørende formål. Hos Imerco er vores mission at skabe appetit på livet, og det samme håber vi at kunne gøre for andre ved at donere de 40.000 kr. til velgørende formål”, fortæller adm. direktør Frederik Brønnum.

Stem på din foretrukne velgørende organisation

Det er Børnecancerfonden, Dyrenes Beskyttelse og Børns vilkår, som får glæde af auktionen. Og Imercos kunder bestemmer suverænt, hvordan de 40.000 kr. fra auktionen skal fordeles mellem de tre organisationer via en afstemning på kædens Facebookside.

De 40.000 kr. fordeles forholdsvis efter antal stemmer, hver enkel organisation får.

Kay Bojesens Fanebærer blev solgt for 18.000 kr.

Roligan Hoptimisten blev solgt for 22.000 kr.

Kay Bojesens Fanebærer og Roligan Hoptimisten blev solgt med et certifikat, der dokumenterer deres rumrejse

Afstemningen foregår på Imercos Facebookside til og med onsdag den 16. november kl. 12

I denne video ses Andreas Mogensen og Roligan Hoptimisten i vægtløs tilstand på rumstationen ISS https://www.youtube.com/watch?v=AFJIHJHHYr8