Klik & hent efter 1 time

Byt i butik

Prismatch

Mangler du nyt til køkkenet? Gå på opdagelse her
Søg varer og brands

Forretningsbetingelser

Imerco A/S
Webshoppen
Smedeholm 16
2730 Herlev

Henvendelse vedrørende ordrer:

Telefon: 98 18 98 38
E-mail: [email protected]

Vi bestræber os på at besvare din e-mail inden for 1-2 hverdage

Forretningsbetingelser for Imerco Webshop
gældende pr. 1. november 2019

1. Indledning

Imercos webshop ejes og drives af

Imerco A/S
Smedeholm 16
2730 Herlev
CVR.nr.: 26 57 25 17
(”Imerco”)

Disse forretningsbetingelser gælder i forbindelse med forbrugerkøb af varer på Imercos webshop, Imerco.dk.

2. Bestilling af varer på Imerco.dk

Du kan bestille varer i Imercos webshop, Imerco.dk.

Imerco tager forbehold for manglende leverancer, udsolgte varer, stave- og trykfejl samt evt. pris- og afgiftsændringer frem til, at ordrebekræftelse er afgivet.

Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på Imerco.dk, er du altid velkommen til at kontakte os ved at henvende dig i en af vores butikker eller kundeservice via [email protected]

Når du handler på Imerco.dk, indgås aftaler på følgende sprog: Dansk

Når du handler på Imerco.dk, accepterer du, at vi kontakter dig med henblik på din anmeldelse af købte produkter.

Du skal være fyldt 18 år for at handle i Imercos webshop. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.

3. Kvittering

Imerco tager forbehold for manglende leverancer, udsolgte varer, stave- og trykfejl samt evt. pris- og afgiftsændringer frem til, at ordrebekræftelse er afgivet.

Du vil efter gennemførelse af en bestilling automatisk modtage en kvittering via e-mail.

4. Betaling

Alle priser i Imercos webshop er dagspriser, angivet i danske kroner og inkl. moms samt alle danske afgifter, told mv. 

I Imercos webshop kan betaling ske med betalingskort. Der kan betales med følgende kort: 

• Dankort
• VISA/Dankort
• VISA/VISA Electron
• Eurocard*
• Mastercard
• Maestro*
• Forbrugsforeningskort*

Firmakort udstedt inden for eller uden for EU/EØS, samt private betalingskort udstedt uden for EU/EØS, bliver pålagt et gebyr, hvilket vil fremgå af din kvittering.

Gebyrsatsen vil afhænge af typen af betalingskort, og hvor det er udstedt.

Kortvaremærke og korttypeMasterCard - % af købesummenVisa - % af købesummen
 Danske - Debit/Kredit Corporate/Business2,50%2,50%
 EU/EEA Udenlandsk - Debit/Kredit Corporate/Business2,50%2,50%
 International Udenlandsk - Debit/Kredit Private2,40%2,40% 
 International Udenlandsk - Debit/Kredit Corporate/Business3,80%3,80%

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Imerco. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Imerco yder organiseret rabat til følgende persongrupper

• Medlemmer af ImercoPlus, som du kan læse mere om her

• Medlemmer af Forbrugsforeningen. Hvilke varer, der omfattes af rabatten til medlemmer af Forbrugsforeningen, samt rabattens procentsats vil efter anmodning kunne forevises. 

Der kan ikke benyttes gavekort, tilgodebevis eller Imerco+ bonuspoint som betaling i Imercos webshop.

5. Levering

Læs om levering og køb af større og tungere varer i afsnit 5.1

Levering sker kun inden for Danmarks grænser og ikke til Færøerne eller Grønland. 

Din bestilling pakkes hurtigst muligt efter modtagelse og afsendes indenfor 1-2 hverdage efter, at Imerco har modtaget ordren. Kan ordren ikke afsendes inden for 5 hverdage, vil du modtage en e-mail. Din ordre sendes så vidt muligt samlet, men skulle du have bestilt varer med forskellig leveringstid eller varer, som leveres direkte fra vores leverandør, kan du modtage flere leverancer.

Når du handler på imerco.dk, har du følgende muligheder for fragt og levering:

  • Til Imerco-butik: 19 kr. / Fri fragt ved køb over 500 kr.
  • Til pakkeshop med PostNord: 39 kr. / Fri fragt ved køb over 500 kr.
  • Til pakkeshop med GLS: 39 kr. / Fri fragt ved køb over 500 kr.
  • Til pakkeshop med DAO: 39 kr. / Fri fragt ved køb over 500 kr.
  • Til erhvervsadresse med GLS: 49 kr. / Fri fragt ved køb over 1000 kr.
  • Til privatadresse med PostNord: 55 kr. / Fri fragt ved køb over 1000 kr.
  • Til privatadresse med GLS: 49 kr. / Fri fragt ved køb over 1000 kr.
  • Til privatadresse med DAO: 29 kr. / Fri fragt ved køb over 500 kr.

*DAO leverer kun mindre pakker. Hvis pakken har en vis størrelse, kan DAO derfor ikke vælges som leveringsmulighed. DAO leverer desuden om natten og ringer derfor ikke på hos dig. Pakken stilles ved din dør – også hvis du bor i en opgang med andre beboere. Dette er på eget ansvar. Læs mere på www.dao.as.

  • Levering med fragtmand:

Nogle varer kan kun leveres med fragtmand.

Prisen for levering med fragtmand varierer fra vare til vare. Du kan se leveringsprisen på hver enkelt vare samt i kurven.

OBS! Det er ikke muligt at opnå fri fragt på varer leveret med fragtmand - uanset den samlede ordres beløb.

Du skal kun betale én fragtpris pr. ordre - uanset antal varer.

Det vil sige, at hvis din ordre både indeholder varer, der skal leveres med fragtmand, og varer, der ikke skal leveres med fragtmand, frafalder muligheden for at opnå fri fragt. Til gengæld betaler du kun én fragtpris – nemlig den til fragtmanden.

BEMÆRK: Ved levering med fragtmand leveres din ordre til kantsten/gadeplan.

Imerco kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos PostNord, GLS, DAO eller fragtmand eller for forhold, der er uden for Imercos indflydelse, herunder vejrforhold, mangelfuld levering fra tredjemand m.m., medmindre andet følger af dansk rets almindelige regler.

Vær opmærksom på, at det ved levering med fragtmand i særlige områder (f.eks. sommerhuse, landzoner og øerne) kan blive nødvendigt i stedet at levere pakken til nærmeste udleveringssted eller døgnboks. Imerco forbeholder sig retten til at omdirigere pakken hertil uden ekstra omkostninger, og du vil naturligvis få besked om dette.

Bliver din pakke leveret direkte fra leverandøren (her vil der stå "levering fra leverandør" på din ordrebekræftelse), vil pakken blive afleveret til nærmeste pakkeshop, medmindre du har valgt levering til din adresse med fragtmand. 

6. Fortrydelsesret og tilbagelevering

Hos Imerco giver vi dig 30 dages fortrydelsesret uanset om du handler hos imerco.dk eller i en af vores butikker.  Fortrydelsesretten kan udøves uden at angive nogen bestemt grund ved at sende en meddelelse til os herom via almindeligt brev eller e-mail. Du kan vælge at bruge standard fortrydelsesformularen, men det er ikke et krav.

Find standardfortrydelsesformularen her.

Du kan returnere varer til Imercos weblager eller en af vores mange butikker.

Bemærk: Der er ingen fortrydelsesret på specialfremstillede varer.

Læs om fortrydelsesret og tilbagelevering ved større og tungere varer i afsnit 6.1

Ønsker du at fortryde købet, skal dette meddeles Imerco skriftligt inden for 30 dage fra det tidspunkt, hvor du har modtaget varen, og varerne skal tilbageleveres til Imerco, senest 14 dage efter meddelelse om fortrydelse er afgivet.

Du kan også nægte at modtage eller undlade at afhente pakken, så returneres den automatisk til os, hvorefter vi tilbagefører beløbet til dit betalingskort inden for 2 uger. Vær opmærksom på, at du ved denne form for fortrydelse accepterer at betale returfragten på 29 kr.

Meddelelsen om fortrydelse skal være en utvetydig erklæring om, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du skal vedlægge/vedhæfte en kopi af din faktura.

Varerne kan enten returneres sammen med meddelelsen om udnyttelse af fortrydelsesretten eller særskilt senest 14 dage senere. Alle varer købt i Imercos webshop kan tilbageleveres i vores butikker over hele landet eller sendes til vores adresse:

IMERCO A/S
Webshoppen
Park Allé 381
2625 Vallensbæk

[email protected]

Hvis du ønsker at returnere en vare leveret med fragtmand, skal du kontakte Kundeservice. Læs nærmere i punkt 6.1 herunder.

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er ubrugte, i original emballage og forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem retur. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer, hvis du sender varerne til os.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varerne. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling. Udgifterne til returnering vil afhænge af den specifikke vare. Du opfordres derfor til at orientere dig om priser hos forskellige fragtudbydere.

Når vi modtager varen retur, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet, inklusiv eventuelle leveringsomkostninger, men med fradrag af eventuel værdiforringelse. Du modtager pengene hurtigst muligt, og senest 14 dage efter vi har modtaget varen. Ved værdiforringelse forstås den eventuelle forringelse af varens værdi som følge af manglende dele eller emballage, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Det er altid en forudsætning for tilbagebetaling, at varen faktisk er modtaget retur, eller at du har dokumenteret, at varen faktisk er returneret.

Tilbagebetalingsbeløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du for eksempel betalt med betalingskort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

Har du købt en vare i en fysisk butik, er det ikke muligt at returnere den til webshoppen.

6.1 Fortrydelsesret og tilbagelevering ved større og tungere varer

Større og tungere varer er f.eks. havemøbler, møbler, grill og havekrukker.

Meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten kan ske ved inden for 30 dage at rette henvendelse til vores kundeservice på [email protected]

Kundeservice bestiller afhentning af dine varer, såfremt du ikke selv ønsker at stå for returneringen. Skal kundeservice håndtere returneringen af dine varer, skal du dække returomkostningerne på 249 kr.

7. Reklamationsret

Læs om reklamationsret ved større og tungere varer i afsnit 7.1

Når du handler i Imercos webshop, har du 24 måneders reklamationsret i overensstemmelse med købelovens regler, hvis en købt vare lider af en mangel.

Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation. Det forudsætter selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke eksempelvis er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, kan du henvende dig i en af vores butikker eller sende en e-mail til kundeservice ([email protected]). 

Hvis du vil klage over en vare købt hos os, kan du indgive en klage til:

Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via klageportalen for nævnenes hus - www.kpo.naevneneshus.dk

Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.

Klagen indgives via http://ec.europa.eu/odr.

Ved indgivelse af en klage skal du oplyse vores e-mail adresse: [email protected].

7.1 Reklamationsret ved større og tungere varer

Større og tungere varer er f.eks. havemøbler, møbler, grill og havekrukker.

Meddelelseom udnyttelse af reklamationsretten kan ske ved at rette henvendelse til vores kundeservice på [email protected]

Alle reklamationer på større og tungere varer skal fotodokumenteres, som medsendes henvendelsen til vores kundeservice på [email protected] sammen med kvittering eller faktura. Vi kan ikke tage stilling til en reklamation uden billeder af fejlen.

8. Personoplysninger

I Imercos Persondatapolitik kan du læse mere om, hvordan Imerco opbevarer og behandler dine personoplysninger.

9. Cookies

Imerco.dk anvender cookies til at indsamle oplysninger.

Læs mere om cookies på Imerco.dk her.

Revideret 29 juni 2022.