Imerco sætter rumrejsende designikoner på auktion

Den 2. september 2015 blev Danmarks første astronaut, Andreas Mogensen, sendt ud i rummet. Med sig havde han to danske designikoner sponsoreret af Imerco. De to designikoner er nu vendt tilbage til jorden, og Imerco sætter dem på auktion. Salget fra auktionen går ubeskåret til velgørende formål, og alle kan byde på designikonerne på www.lauritz.com

Imerco – Danmarks største isenkræmmer – har altid haft appetit på livet. Siden 1928 har den danske kæde med stor succes forsynet danske hjem med design til køkken og bord. Derfor tøvede Imerco ikke med at gå så vidt som at føre sin appetit på livet og design helt ud i rummet, da kæden blev spurgt om at sponsorere noget fra Danmark, der skulle sendes på en historisk rumfærd med den danske astronaut Andreas Mogensen.

De to designikoner er nu vendt tilbage til jorden og sælges på auktion på www.lauritz.com. Den værdi, de to rumrejsende designikoner indbringer, har Imerco valgt at donere til velgørenhed.

”Hos Imerco har vi haft appetit på livet siden 1928. At føre appetit på livet og design helt ud i rummet sammen med Danmarks første astronaut er en stor ære. Vores formål med dette sponsorat har hele tiden været at fortælle, hvilken fantastisk designarv Danmark har. Hvis vi samtidigt kan gøre en lille forskel takket være vores rumfærd, er vores mission lykkedes ”, fortæller adm. direktør Frederik Brønnum.

Stem på din foretrukne velgørende organisation

Det er Børnecancerfonden, Dyrenes Beskyttelse og Børns vilkår, som får glæde af auktionen. Og Imercos kunder bestemmer suverænt, hvordan beløbet fra auktionen skal fordeles mellem de tre organisationer via en afstemning på Imercos Facebookside.

Det beløb, som auktionen indbringer, fordeles forholdsvis efter antal stemmer, hver enkel organisation får.

Auktionen starter fredag den 28. oktober kl. 9.00 og afsluttes mandag den 7. november henholdsvis kl. 20.00 og 20.15

Kay Bojesens Fanebærer og Roligan Hoptimisten sættes på auktion med et certifikat, der dokumenterer deres rumrejse

I denne video ses Andreas Mogensen og Roligan Hoptimisten i vægtløs tilstand på rumstationen ISS https://www.youtube.com/watch?v=AFJIHJHHYr8