Bytte og returret

Min vare er gået i stykker, hvad gør jeg?

Du kan henvende dig i alle vores Imerco og Imerco Home-butikker, uanset hvor varen er købt, så hjælper vi dig. Medbring blot din bon eller dit reklamationsbevis fysisk eller elektronisk.

Bemærk: Ved køb af større og tungere varer leveret med fragtmand, skal du kontakte vores kundeservice på kundeservice@imerco.dk.

Hvor lang tid kan jeg bytte en vare?

Vi tilbyder vores kunder 30 dages fuld returret i alle Imerco og Imerco Home-butikker mod fremvisning af en gyldig bon - fysisk eller elektronisk. Har du fået en gave med byttemærke, kan du bytte til en anden vare eller tilgodebevis.

Bemærk: Ved køb af større og tungere varer leveret med fragtmand, skal du kontakte vores kundeservice på kundeservice@imerco.dk inden 30 dage. Der er ingen fortrydelsesret på specialfremstillede varer.

Hvordan bytter jeg en vare fra webshoppen?

Du kan bytte din vare i alle vores Imerco og Imerco Home-butikker mod fremvisning af en gyldig faktura eller byttemærke. Din faktura skal medbringes fysisk eller elektronisk.

Bemærk: Dette gælder ikke køb af større og tungere varer leveret med fragtmand. Se mere nederst på siden. Der er ikke fortrydelsesret på specialfremstillede varer.

Kan jeg få pengene tilbage?

Du kan få pengene tilbage inden for 30 dage i alle Imerco og Imerco Home-butikker, du skal blot medbringe din bon fysisk eller elektronisk.

Har du købt varen i vores webshop, kan du også få pengene tilbage i en af vores butikker, du skal blot medbringe din faktura fysisk eller elektronisk. Dette gælder dog ikke køb af større og tungere varer leveret med fragtmand.

Bemærk: Dette gælder ikke køb af større og tungere varer leveret med fragtmand. Se mere nederst på siden. Der er ikke fortrydelsesret på specialfremstillede varer.

Hvis du har købt varen med kreditkort f.eks. Forbrugsforening eller Mastercard, skal pengene returneres på samme kort. Husk derfor at medbringe kortet i butikken. Hvis dette ikke er muligt, ombytter vi til en anden vare eller udbetaler beløbet som et tilgodebevis. 

Såfremt du ønsker at returnere en vare, som er betalt med gavekort eller tilgodebevis, udbetaler vi ikke penge, og der vil i stedet blive udstedt et nyt tilgodebevis.  

Kan gavekort byttes?

Nej, gavekort kan ikke byttes eller ombyttes til kontanter.

Du kan mod et gebyr på 100 kr. få vekslet dit gavekort til kontanter, hvis dit gavekort har en værdi på mere end 100 kr.

Bemærk: Gavekort vundet i konkurrencer samt gavekort købt med tilgodebevis kan ikke ombyttes til kontanter.

Vekslingen kan kun ske ved at kontakte vores kundeservice på kundeservice@imerco.dk

Bytte- og returret ved større og tungere varer leveret med fragtmand

Større og tungere varer er f.eks. havemøbler, møbler, grill og havekrukker leveret med fragtmand.

Meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten kan ske ved inden for 30 dage at rette henvendelse til vores kundeservice på kundeservice@imerco.dk

Kundeservice bestiller afhentning af dine varer, såfremt du ikke selv ønsker at stå for returneringen. Skal kundeservice håndtere returneringen af dine varer, skal du dække returomkostningerne på 249 kr.

Fandt du ikke svar?

Så skriv til retur@imerco.dk eller ring til os på telefon 98 18 98 38.