Bytte og returret

Hvor lang tid kan jeg bytte eller returnere en vare?

Varer, du har købt i en af Imercos butikker eller på Imerco.dk, kan byttes til noget andet eller til et tilgodebevis i 90 dage, hvis der er byttemærker på, eller du har en kvittering. Ønsker du pengene retur, skal det ske inden 30 dage mod forevisning af gyldig kvittering.

OBS! Pga. Covid-19 har vi udvidet vores bytteservice for julegaver, som kan byttes til og med den 24. marts 2021. Pengene gives retur til og med den 1. marts mod forevisning af gyldig bon.

For varer købt i perioden 25. december 2020 til 31. januar 2021 gælder der 90 dages byttefrist samt udvidet frist for at få pengene retur til og med den 1. marts 2021.

En hver vare, der skal byttes eller returneres, skal være ubrugt og i original emballage.

Læs alle betingelser for bytte- og returnering i vores forretningsbetingelser her.

Bemærk: Ved fortrydelse af køb af større og tungere varer leveret med fragtmand, skal du kontakte vores kundeservice på kundeservice@imerco.dk inden 30 dage. Der er ingen fortrydelsesret på specialfremstillede varer. Læs mere nederst på siden her.

 

Hvordan bytter jeg en vare fra webshoppen?

Har du købt en vare på Imerco.dk, kan du kan bytte den i alle vores Imerco og Imerco Home-butikker mod fremvisning af en gyldig faktura eller byttemærke. Din faktura skal medbringes enten fysisk eller elektronisk.

Du kan også returnere din vare til Imerco.dk og bestille den igen.

Bemærk særlige regler for varer leveret med fragtmand. Læs mere nederst på siden.

 

Hvordan returnerer jeg en vare fra webshoppen?

Hvis du har fortrudt dit køb, er du velkommen til at returnere varen til os i butikken eller til webshoppen. Din fortrydelsesret gælder i 30 dage.

Alle varer købt på Imerco.dk kan tilbageleveres i vores butikker over hele landet. Husk gyldig kvittering, når du skal returnere din vare, enten fysisk eller elektronisk.

Du kan også sende pakken retur til Imercos webshop. Du skal give os besked om, at du har fortrudt dit køb inden for 30 dage, enten via mail eller ved at bruge fortrydelsesformularen – klik her.

Du skal selv betale for returforsendelsen.

Har du købt en vare i en fysisk butik, er det ikke muligt at returnere den til webshoppen.

Pakken sendes til:

IMERCO A/S

Webshop

Park Allé 381

2625 Vallensbæk

 

Bemærk: Ved returnering og fortrydelse af større og tungere varer leveret med fragtmand skal du kontakte vores kundeservice på kundeservice@imerco.dk inden 30 dage.

Der er ingen fortrydelsesret på specialfremstillede varer.

Læs mere om fortrydelsesret og returnering i vores forretningsbetingelser her.

 

Ændringer til bestilling

Vi behandler og sender din ordre, så hurtigt vi kan, derfor vil det oftest ikke være muligt at ændre i en ordre, når den først er bekræftet.
Hvis du har fortrudt dit køb på Imerco.dk, er det letteste, at du afviser at modtage pakken når den ankommer, så returneres den automatisk til os og pengene føres tilbage til dit kreditkort. I mellemtiden kan du blot foretage en ny bestilling.

Vær opmærksom på, at du ved denne form for fortrydelse accepterer at betale returfragten på 29 kr.

 

Kan jeg få pengene tilbage, hvis jeg har købt med kreditkort?

Ja, men hvis du har købt varen med kreditkort f.eks. Forbrugsforening eller Mastercard, skal pengene returneres på samme kort. Husk derfor at medbringe kortet i butikken. Hvis dette ikke er muligt, ombytter vi til en anden vare eller udbetaler beløbet som et tilgodebevis. 

Såfremt du ønsker at returnere en vare, som er betalt med gavekort eller tilgodebevis, udbetaler vi ikke penge, og der vil i stedet blive udstedt et nyt tilgodebevis. 

 

Kan gavekort byttes?

Nej, gavekort kan ikke byttes eller ombyttes til kontanter.

Du kan dog mod et gebyr på 25 kr. få vekslet dit gavekort til kontanter, hvis dit gavekort har en værdi på mere end 100 kr.

Bemærk: Gavekort vundet i konkurrencer samt gavekort købt med tilgodebevis kan ikke ombyttes til kontanter.

Vekslingen kan kun ske ved at kontakte vores kundeservice på kundeservice@imerco.dk

 

Bytte- og returret ved større og tungere varer leveret med fragtmand

Større og tungere varer er f.eks. havemøbler, møbler, grill og havekrukker leveret med fragtmand.
Meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten kan ske inden for 90 dage ved at rette henvendelse til vores kundeservice på kundeservice@imerco.dk

Kundeservice bestiller afhentning af dine varer, såfremt du ikke selv ønsker at stå for returneringen. Skal kundeservice håndtere returneringen af dine varer, skal du dække returomkostningerne på 249 kr.

 

Min vare er gået i stykker, hvad gør jeg?

Er din vare gået i stykker, kan du læse mere om, hvad du skal gøre under reklamationer og garantier - klik her